Video

03/07/2018

يُعد زواج الأطفال انتهاكا لحقوق الإنسان وعاملا رئيسيا يمنع الأطفال من الإنتقال لمرحلة البلوغ بشكل صحي.

 على الرغم من أن زواج الأطفال يؤثر على كل من الأولاد والفتيات، إلا أن الفتيات هن الأكثر عرضة له، ولا سيما في حالات الطوارئ، حيث قد ترى الأسر في تزويج بناتهن وسيلة لحمايتهن أو للتخفيف من العبء المالي الذي تمثله الفتيات.

 في هذا الفيديو ، تعطي فتاتان من اليمن شهادة مباشرة حول كيفية تأثير الزواج بشكل كبير على حياتهما وطموحاتهما، وكيف تتعايشان وتتغلبان على آثاره السلبية.

03/07/2018

Child marriage is a violation of human rights and a major factor preventing children from developing into healthy adults.

Although child marriage affects both boys and girls, girls are generally more exposed to it, particularly during emergencies, where families might marry girls off as a way, in their view, to protect them or to relieve themselves from the financial burden that girls represent.

In this video, two girls from Yemen give a first-hand testimony on how marriage has dramatically affected their lives and aspirations, and how they are coping and overcoming its negative effects.

01/07/2018

سألنا فتيات في سن المراهقة من فلسطين والأردن وكردستان العراق وليبيا واليمن والصومال وسوريا عن أحلامهن وتطلعاتهن وكانت إجابتهن أنه من حق أي فتاة أن تتطلع أن تصبح مهندسة معمارية أو قائدة طائرة أو حتى رئيسة لبلدها!

يؤمن صندوق الأمم المتحدة للسكان بحق الفتيات في الحصول على التوعية الخاصة باحتياجات أجسادهن وفي تمكينهن كي يستطعن اختيار ما هو أفضل لهن كما يُشجع الفتيات المراهقات على البقاء في المدرسة والبحث عن فرص العمل وتأخير الحمل إلى أن يتجاوزن سن الـ 18.

نحن مسؤولون عن توفير المعلومات الصحيحة للفتيات المراهقات، حتى يتمكن من الإنتقال الآمن إلى مرحلة البلوغ الآمنة والصحية.

01/07/2018

We asked adolescent girls from Palestine, Jordan, Kurdistan Iraq, Libya, Yemen, Somalia and Syria about their dreams and aspirations, and they answered that any girl should be able to aspire to be an architect, a pilot or even the president of her country!

UNFPA believes in the right of girls to be informed about their bodies and empowered in their ability to choose what is better for them, and encourages teenage girls to stay in school, pursue professional opportunities and delay pregnancy until they are over 18 years of age.

It is our responsibility to give proper information to adolescent girls, so they can grow into a safe and healthy womanhood.

20/06/2018

لقد خلفت الأزمة السورية مئات الآلاف من المراهقات المستضعفات اللواتي في حاجة إلى الحصول على الخدمات المتعلقة بالإستجابة للعنف القائم على النوع الاجتماعي والتثقيف الجنسي ورعاية الصحة الإنجابية. يعمل صندوق الأمم المتحدة للسكان على سد هذا الإحيتاج في الأردن، حيث تشكل الفتيات، اللواتي تتراوح أعمارهن بين 12 و17 سنة، 42,000 من اللاجئين السوريين الموجودين هناك. وهذه قصة أسماء.

20/06/2018

The Syrian crisis has left hundreds of thousands of adolescent girls vulnerable to child marriage and in need of adequate gender-based violence, sexual education and reproductive health services. UNFPA is helping to fill this void in Jordan, where 42,000 Syrian refugees are girls between the ages of 12 and 17. This is Asma's story. A film by UNFPA Jordan/Elspeth Dehnert.

20/06/2018

استفاد أكثر من 1,800 شاب وشابة من الخدمات والأنشطة التدريبية المتعلقة بالصحة الإنجابية والعنف القائم على النوع الاجتماعي في مركز الشباب الذي يدعمه كل من مؤسسة كويست سكوب وصندوق الأمم المتحدة للسكان منذ افتتاحه لأول مرة في مخيم الزعتري للاجئين في 2015. هذه قصة ينال، صاحبة الـ16 عاما، التي أصبحت تناصر ضد زواج الأطفال بعد أن تعرفت على أضراره في مركز الشباب.

20/06/2018

Since its opening in 2015, over 1,800 young women and men in Zaatari refugee camp have benefited from training on reproductive health and gender-based violence at the Questscope-UNFPA Youth Centre. This is the story of 16-year-old Yanal, who became an advocate against child marriage after learning about its harms at the UNFPA-supported Youth Centre in Zaatari. A film by UNFPA Jordan/Elspeth Dehnert.

22/05/2018

Pregnancy and childbirth should be among the happiest of occasions in a woman’s life. Unfortunately, this is not the case for many of the world’s poorest and most marginalized women. Obstetric fistula, a childbirth injury caused by prolonged, obstructed labour without prompt medical attention, is silently robbing millions of women and girls of their health, hope and dignity.

22/05/2018

من المفترض أن يكون الحمل والولادة من أسعد الأوقات في حياة المرأة. لكن للأسف ، هذا ليس هو الحال بالنسبة للعديد من أفقر النساء وأكثرهن تهميشا في العالم.  حيث يسرق ناسور الولادة - وهي إصابة تحدث أثناء الولادة المتعسرة التي تستمر لساعات طويلة دون الحصول على رعاية طبية فورية -  من ملايين النساء والفتيات صحتهن وأملهن وكرامتهن في صمت. فغالباً ما تترك هذه الحالة المرأة تعاني من سلس البول المزمن وأحيانا ما تؤدي إلى وفاة المولود.

 

Pages