Video

20/06/2018

لقد خلفت الأزمة السورية مئات الآلاف من المراهقات المستضعفات اللواتي في حاجة إلى الحصول على الخدمات المتعلقة بالإستجابة للعنف القائم على النوع الاجتماعي والتثقيف الجنسي ورعاية الصحة الإنجابية. يعمل صندوق الأمم المتحدة للسكان على سد هذا الإحيتاج في الأردن، حيث تشكل الفتيات، اللواتي تتراوح أعمارهن بين 12 و17 سنة، 42,000 من اللاجئين السوريين الموجودين هناك. وهذه قصة أسماء.

20/06/2018

The Syrian crisis has left hundreds of thousands of adolescent girls vulnerable to child marriage and in need of adequate gender-based violence, sexual education and reproductive health services. UNFPA is helping to fill this void in Jordan, where 42,000 Syrian refugees are girls between the ages of 12 and 17. This is Asma's story. A film by UNFPA Jordan/Elspeth Dehnert.

20/06/2018

استفاد أكثر من 1,800 شاب وشابة من الخدمات والأنشطة التدريبية المتعلقة بالصحة الإنجابية والعنف القائم على النوع الاجتماعي في مركز الشباب الذي يدعمه كل من مؤسسة كويست سكوب وصندوق الأمم المتحدة للسكان منذ افتتاحه لأول مرة في مخيم الزعتري للاجئين في 2015. هذه قصة ينال، صاحبة الـ16 عاما، التي أصبحت تناصر ضد زواج الأطفال بعد أن تعرفت على أضراره في مركز الشباب.

20/06/2018

Since its opening in 2015, over 1,800 young women and men in Zaatari refugee camp have benefited from training on reproductive health and gender-based violence at the Questscope-UNFPA Youth Centre. This is the story of 16-year-old Yanal, who became an advocate against child marriage after learning about its harms at the UNFPA-supported Youth Centre in Zaatari. A film by UNFPA Jordan/Elspeth Dehnert.

22/05/2018

Pregnancy and childbirth should be among the happiest of occasions in a woman’s life. Unfortunately, this is not the case for many of the world’s poorest and most marginalized women. Obstetric fistula, a childbirth injury caused by prolonged, obstructed labour without prompt medical attention, is silently robbing millions of women and girls of their health, hope and dignity.

22/05/2018

من المفترض أن يكون الحمل والولادة من أسعد الأوقات في حياة المرأة. لكن للأسف ، هذا ليس هو الحال بالنسبة للعديد من أفقر النساء وأكثرهن تهميشا في العالم.  حيث يسرق ناسور الولادة - وهي إصابة تحدث أثناء الولادة المتعسرة التي تستمر لساعات طويلة دون الحصول على رعاية طبية فورية -  من ملايين النساء والفتيات صحتهن وأملهن وكرامتهن في صمت. فغالباً ما تترك هذه الحالة المرأة تعاني من سلس البول المزمن وأحيانا ما تؤدي إلى وفاة المولود.

 

22/05/2018

منذ عام 2003 ، قام صندوق الأمم المتحدة للسكان، قائد الحملة العالمية للقضاء على الناسور، بالتعاون مع شركائه، بدعم ما يقرب من 100,000 عملية جراحية لتحويل الحياة عن طريق علاج الجروح الجسدية والنفسية للناجيات من الناسور.

 

25/04/2018

In Yemen, sometimes a midwive the only lifesaver of a pregnant woman.

14/02/2018

Worldwide, Valentine’s Day is celebrated as a romantic time for couples. Yet millions of children are coupled up before they are ready, often against their wills. Child marriage exposes them to violence, including rape, and it often forces them out of school and into premature parenthood.

 

This year, for Valentine’s Day, UNFPA is calling on the world to prioritize ending child marriage.

 

13/02/2018

يُحتفل بعيد الحب حول العالم باعتباره وقتا رومانسيا بالنسبة للأزواج. لكن بالنسبة لملايين الأطفال الذين يتم تزويجهم قبل أن يكونوا مستعدين، فغالبا ما يجري ذلك عكس إرادتهم. إذ يعرضهم زواج الأطفال إلى العنف، بما في ذلك الاغتصاب، وغالبا ما يرغمهم على الانقطاع عن المدرسة ودخول مرحلة الأبوة قبل الأوان.

 

في هذا العام، وبالنسبة لعيد الحب، يطالب صندوق الأمم المتحدة للسكان العالم بمنح الأولوية لإنهاء زواج الأطفال.

 

Pages